tag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post3147811591231167487..comments2023-07-03T10:56:19.114+02:00Comments on Hommelettes: ZsakkűzAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/18361829295221377229noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-7051292409311486442009-07-28T01:40:18.093+02:002009-07-28T01:40:18.093+02:00Nem vagyok reakciós, csak kiegyenúlyozó: egy szoci...Nem vagyok reakciós, csak kiegyenúlyozó: egy szoci, egy Gaulle-ista köztársasági elnök, ez így igazságos.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18361829295221377229noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-80122962276425990252009-07-27T07:26:00.180+02:002009-07-27T07:26:00.180+02:00Akarod mondani, a Beaubourg, te kis ellenforradalm...Akarod mondani, a Beaubourg, te kis ellenforradalmi reakcionista...bnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-8157635534099309952009-07-26T23:15:53.475+02:002009-07-26T23:15:53.475+02:00Csak önmagamat tudom idézni: "de az legalább ...Csak önmagamat tudom idézni: "de az legalább Párizs".<br /><br />Mondjuk ott az utolsó ilyen grádicsos szörnyűség az új Opera volt. A Pompidou, a Miterrand-könyvtár, az Arab Világ Intézete, a Louvre-terminál - érdekes módon mindet meg lehetett oldani ordenáré lépcsősor nélkül.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18361829295221377229noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-27603835042276996592009-07-26T08:46:47.730+02:002009-07-26T08:46:47.730+02:00> De persze mit várjunk egy országban, amelyben...> De persze mit várjunk egy országban, amelyben az épületek reprezentativitását a bejáratukhoz emelkedő baszomnagy neoklasszicista lépcsősor mérete határozza meg?<br /><br />Ez speciel az altalad (es altalam is) imadott Parizs legtobb keruleteben is igy van.bnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-52615407894018678102009-07-26T02:45:27.317+02:002009-07-26T02:45:27.317+02:00Persze, babakocsis metrózás szempontjából Párizs i...Persze, babakocsis metrózás szempontjából Párizs is szörnyű hely, mindenekelőtt a hermetikusan záró beengedőrendszer miatt. A legkeményebb, ha jól emlékszem, a Lamarck-Caulaincourt a Montmartre alatt, ahol csigalépcső visz le, a liftbe meg nem lehet beférni. De az legalább Párizs.<br /><br />Budapesten a metrómegállók nagy részébe visz le mozgólépcső (kivételek a Hannae által említettek, meg még jó pár, ahol legalább keréknyomnyi széles rámpa van, mint mondjuk a Forgács utcánál), nem is ez a húzós, hanem az, hogy pl. az Astoria, a Blaha, meg még jó pár aluljáróból nyílik, oda meg csak lépcsőn lehet lejutni. A Kálvin térit most verik szét (vagy rakják össze, nézőpont kérdése), kíváncsi vagyok, mire jutnak.<br /><br />Bürokraták kontra építészek: pont erről beszélek, szabályozás létezik, de ezt az építészek a kreativitásukat gúzsba kötő kekeckedésnek fogják fel. De persze mit várjunk egy országban, amelyben az épületek reprezentativitását a bejáratukhoz emelkedő baszomnagy neoklasszicista lépcsősor mérete határozza meg?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18361829295221377229noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-24479904150120316262009-07-25T17:27:32.966+02:002009-07-25T17:27:32.966+02:00Ezek a metromegallok Budapesten vannak? :-)
bEzek a metromegallok Budapesten vannak? :-)<br />bbnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-81131482477434397232009-07-24T22:09:52.461+02:002009-07-24T22:09:52.461+02:00Mondjuk a Dózsán, a Lehelen és a Nagyváradon nincs...Mondjuk a Dózsán, a Lehelen és a Nagyváradon nincs. Terhesen ez az útvonal egy kétéves babakocsissal minimum vicces. És a mozgólpcsőig is le kell jutni, ami mindenhol rossz, mi a könyvtárba szoktunk járni még hordozós+babakocsis felállásban, a Kálvinon is jó meredek a lépcső. A Margitsziget valóban külön vicc a kiemelkedő babakocsis forgalommal, ott mondjuk ha van időd, kibuszozhatsz a 26ossal, bár én tegnap szembesültem vele, hogy újabban abból is csak midnen második alacsonypadlós.<br />Parkolósból nekem a szűk utcán sarokra parkoló suv a kedvencem: el nem férsz mellette, ki nem látsz mögüle, a kocsit meg úgy nem jó érzés kitolni, hogy mondjuk elviszi egy autós.<br />Bécsben midnenhol van lift. Nemsokára tesztelhetjük is egy hordozós egy babakocsis felállásban Berlint.<br />A helyek egyébként ismerősök voltak:) Esetleg Ludwig az egyes villamos felől, az még jó lépcső.hannaehttps://www.blogger.com/profile/01982704664877328711noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3788331215965027264.post-72324850205752122622009-07-24T08:05:40.948+02:002009-07-24T08:05:40.948+02:00A fenyesre csiszolt technika a kovetkezo (egy ev f...A fenyesre csiszolt technika a kovetkezo (egy ev feletti gyerekkel): lefele menet egyszeruen lepcsofokonkent letolni, vicces hangokat egyutt kiadvan mindekozben. Egyik legszorakoztatobb jatek. Felfele kicsit bonyolultabb: babakocsit megforditani (hogy hatrafele nezzen), majd a hatso kereket hasznalva ugyanugy, hasonlo vicces hangokat kiadvan, felhuzni lepcsofokonkent. <br /><br />En nem az epiteszeket hibaztatnam, hanem a burokratakat, akik nem hoztak olyan szabalyokat, amelyeket az epiteszeknek muszaj betartaniuk. <br /><br />Egyebkent a lepcso-problema az altalam babakocsival bejart europai nagyvarosokban Bp-en a legkisebb. Berlin a legdurvabb, ahol minden masodik metromegallonal lepcsozni kell, nem keveset. Ha jol emlekszem, Bp-en a metronal mindig van mozgolepcso. <br /><br />Ami nagyon durva Bp-en, es egyben hazank tagadhatatlan specifikuma, az a jardara teljes szelessegben raparkolo autok hada. De errol megvarom a kovetkezo posztot.bnoreply@blogger.com