2007. július 1., vasárnap

Hommelette, azaz...

...omlett és emberke. Bár mélyen idegen tőlem a nagy Lacan sivár stílusa és vágy-láncolatokkal kipányvázott pszichoanalízise, ezt a szójátékot örökre elirigyeltem tőle. És el is oroztam. Persze, tudom, ő tök másra használta a kifejezést, a már megszületett csecsemő kavargó, formátlan és anyafüggő, határozott én-tudat nélküli állapotát írja le vele, de én (már rég) nem vagyok terminológiát tiszteletben tartó tudós. Sokkal inkább pályakezdő apa, és mit tegyek, ha e nagyszerű szójáték fejezi ki legjobban azt, ahogy a még meg sem született gyerekemet szemlélem.

Kis, formátlan, vagy inkább lassan formálódó hommelette, omlettke és emberke... Hát lássuk, hogyan lépsz túl a biológián, hogyan épül a sejtekből, szervekből valami más, lássuk, lelkes növekedésed során hogyan hagyod el a kicsinyítőképzőt, és hogyan leszel homme. Anyád félidős, most már itt az ideje, hogy szép biológiai viszonyotokból kiebrudalt apád is csináljon valamit. Megírja hát, hogy mihez lehet kezdeni egy ilyen kis omlettkével.

1 megjegyzés:

  1. Miert, mikor voltal 'terminológiát tiszteletben tartó tudós'?

    VálaszTörlés