2008. december 31., szerda

"A legszebb meséket..."

Tulajdonképpen egész másról akartam írni az év utolsó posztjában. Egy remek listát terveztem, amolyan gunyoros összefoglalását terhesanyás-gyereknevelős tapasztalataimnak, amikor a kétségkívül legjobb magyar gyerektémájú blogon, Szirka blogján ráakadtam a Miniszterelnöki Hivatal november végén indult kampányára. Mivel lakótársi közösségünk egy televízió nélküli platóni államban tengeti az életét, ezért fogalmam sincs, hogy mennek-e ezek a reklámfilmek bármelyik csatornán. Az tény, hogy rég nem láttam ilyen hatékony és kulturált szpotokat. Szinte hihetetlen, hogy kormányzati megrendelésre készültek (szomorú személyes tapasztalatom ugyanis, hogy az állami megrendelésre készült társadalmi célú kampányoknál általában alapkövetelmény, hogy ne mondjunk semmit, és lehetőleg azt is észrevétlenül tegyük). Ehhez képest ez a kampány működni látszik, megértő, ízléses, okos és hatásos. Nem édeleg, nem szentimentális (még Herendi Gábor veszekedős filmje is megtorpan a giccshatáron - bár egyiknél-másiknál pont úgy éreztem magam, mint Robert De Niro az Analyze Thisben, amikor elsírja magát egy életbiztosítás-reklámon), és mivel értelmes dolgokat mond okosan és érdekesen, ezért talán még a célját is eléri. A legkevesebb, amit tehetek, hogy év végi offtopic kitérőként megosztom e filmeket. Boldog új évet.









1 megjegyzés:

  1. A harmadikat láttam tegnap a moziban. És sok reklám feliratozva volt, legnagyobb meglepetésemre. Ez mióta van így?

    VálaszTörlés