Mert, mint azt a kurrens technológiai blogokból és honlapokról tudhatjuk, tablet nélkül modern ember (ideértve a kezdőapukák részhalmazát is) nem létezhet. A Mashable, a TechCrunch, a Lifehacker, a Gizmodo és a többi egyaránt a legkülönbözőbb tabletekről áradozik: a tablet egyszerre státuszszimbólum és kommunikációs alapfelszerelés, világra való nyitottságunk és a világunkkal való lépést tartás kulcsfontosságú jelképe. Nosza, döntött úgy a kezdő apuka, törjünk ki újlaki remeteségünkből, nyissunk ablakot Európára, engedjük be a technológiai innováció friss levegőjét, és szerezzünk be egy tabletet! Felvilágosult, tudatos fogyasztóként felmértem önnön igényeinket, ezek alapján gondosan megvizsgáltam a piaci kínálatot, és ezek alapján, hosszas kutatás után sikerült megtalálni a megfelelő terméket, íme:
Mint látható, nem iPad mellett döntöttem. Miért is tettem volna? Általános közvélekedés szerint az iPad lényegében egy, az átlagosnál okosabb ebook-olvasó és hurcibálható webböngésző, nekünk pedig ilyesmire nincs szükségünk. A magunk részéről egyáltalán nem olvasunk, hacsak nem szakácskönyveket, meg homeopátiás
Úgyhogy nem maradt más hátra, körülnéztem a kompetitorok között, és legnagyobb meglepetésemre találtam is egy iPaddel közel azonos tudású szerkezetet. Eleganciában nem marad el mögötte, a hűvösen visszafogott, 165x230x16 mm-es háznak legalább olyan finom aránya vannak, mint az Apple-terméknek, a fekete, üveges előlap éppoly komoly magabiztosságot sugall, mint amaz. LCD-kijelző, letisztult dizájn, künnyű kezelhetőség, ergonómia, végtelen felhasználóbarátság - minden megvan, ami az iPadben is jó.
USB ugyan ezen sincs, flasht sem tud lejátszani, multitaskra sem képes, telefonálni sem lehet vele, na de ebből a szempontból egyáltalán nem különbözik az iPadtől. Viszont több ezer órás készenléti és több száz órás üzemidejével simán veri azt. És még egy nem elhanyagolható szempont: teljes egészében a mi kutyánk kölyke, hundert prozent magyar termék, nyoma sincs benne kínai gyerekmunkának, koreai kizsákmányolásnak, nem arrogáns, küldetéstudatos CEO-k zsebébe ömlik az extraprofit. Ezzel szemben egy echte magyar, ráadásul az Apple-nél jóval nagyobb tradíciókra visszatekintő cég gyártja, ami mellett még az is szól, hogy drága lakótársam szűkebb pátriájában van a központja. És persze az Alma populáris tömegtermékeivel szemben igazi exkluzív elitcucc, amit mi sem bizonyít jobban, hogy hivatalos Facebook oldalának e sorok írásakor (a kezdő apukával együtt) mindössze 96 "rajongója" van.
Nem elhanyagolható versenyelőny, hogy (mint a fenti kép is bizonyítja) erre legalább nem csak a kibaszott iTunesról vagy Apple Store-ból lehet rárakni dolgokat. És egy funkcióval biztosan többet tud, mint az a béna iPad: mert mennyi fejlesztés kell még az Apple-nak, hogy az iPaddel végre tárázni is lehessen?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése