2011. október 3., hétfő

Mesélj mindennap!

Szeptember 30., mint az remélem köztudott, Benedek Elek születésnapja, egyben a magyar népmese napja is. Mondjuk a kezdő apukát csak az ifjú hommelette megszületése óta érdeklik az ilyen jeles napok (hogy miért, arra ez a szösszenet ad kielégítő választ), az előtt kizárólag csak június 16. érdekelte, na nem annyira Nagy Imre újratemetése, sokkal inkább a Bloomsday miatt. Hogy ez mennyire így van, arra szegény lakótársam a tanú, ezernyi elfelejtett, meg nem ünnepelt születés- és névnappal a háta mögött. Most is csupán azért hozom elő a dolgot, mert múlt pénteken indult az egyik legértelmesebb magyarországi szakmai szerveződés, a Médiaunió aktuális kampánya, ami a mesélés fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet.


Mondjuk lehet, hogy én vagyok eltévedt budai sznob, aki szerint kisgyerekes szülők számára a mindennapos mesélés fontosságát hangsúlyozni olyan, mintha taxisoknak ecsetelnénk a gázpedál jelentőségét az autóvezetésben, vagy sebészek figyelmét hívnánk fel a szike áldásos hatásaira, esetleg búvároknak magyaráznánk, hogy miért érdemes oxigénpalackot vinni a merülésekre. Persze lehet, hogy maga a műfaj, a társadalmi célú kampány ilyen, hiszen a Médiaunió tavalyi kezdeményezése, a Kerülj közelebb! is tök maguktól értetődő dolgokat fogalmazott meg.

Na mindegy, a lényeg, hogy örülünk, mert elindult a Mesélj mindennap! kampánya, és örömünket még az a finom bizonytalanság sem homályosítja el, hogy az oldalon kétszer nem sikerül ugyanúgy leírni a kampány címét (van itt minden: "Mesélj Mindennap" és "Mesélj Minden Nap", így, csupa nagy kezdőbetűvel, sőt egyszer még helyesen is szerepel). Hogy az öröm teljes legyen, a kező apuka is hozzájárul a maga szerény eszközeivel a kampány sikeréhez, és az archívumból összekapirgálta az elmúlt időszak legjobb meseillusztrációit. Ezek alapján ki-ki könnyedén elképzelheti a hozzájuk tartozó meséket.

Íme az első: A sas és a macska - méltán elfeledett dakota népmese



Ez pedig A csiga a szavannán című, a feledés homályába joggal hullott maszáj népmese



Emitt meg a Ragadozók a múzeumban című, örökre íróasztalfiókban ragadt hollywoodi népmese



Remélem, e csodás illusztrációk kellő inspirációként szolgálnak, és aki eddig esténként kukán meredt a gyerekére, az most irgalmatlan mesevilágot épít neki. Meséljetek mindennap!

2 megjegyzés:

  1. Tejóég. Ma nem október 3-a van? Már a google sem bírja a hétfőt?

    VálaszTörlés
  2. Annyira boldog vagyok ma, mert Isten megtette azért, mert nehéz időkben ment át más hitelnyújtókkal, és semmi sem működik jól, a hitem és a reményem elvesztésére törekedtem, de még mindig erősnek kell lennem és folytatni kell azt, amit keresek. Ma boldog vagyok, mert Isten a legjobb hitelintézethez irányította, és nem bántam semmit, miután kapcsolatba léptem velük, és a szívem teljesült, és megkaptam a megadott összeget, amit kértem (300 000,00 USD), a pénzt befizették számlám után két héttel a társasággal folytatott beszélgetés után, és nem bántottak nekem, és nem okozott fejfájást a kölcsön tőlük való megszerzésekor, a családtagjaim és a barátaim, akiket én nekik irányítottam, szintén megkapta a kölcsönüket, szeretnék a lfdsloans@outlook.com / whatsapp + 1-989-394-3740 telefonszámon. . és gyorsan megszerezze a kölcsönt, ez biztonságos és gyors, hiszen laza remény, hit és mindent megtesz, csak kölcsönszerzés céljából, és semmi sem működik, fogadjon el, ha megpróbálja ezt a Benjamin nevű embert, soha bármit sajnál, és a hitelkérelem jóváhagyásra kerül, és azt közvetlenül a bankszámlájára fizeti be, tehát siess most, és lépjen kapcsolatba a WhatsApp + 1-989-394-3740 telefonszámon. kérjen bármilyen típusú kölcsönt, és azt Önnek nyújtják. a legjobbakat

    VálaszTörlés